Stegräknare och matbekymmer

Idag glömde jag stegräknaren :o

Jag tänkte lösa det hela med att gå samma lunchpromenad som igår och gå hem från träningen så borde jag komma upp över 10 000 steg så egentligen är det ju ingen skada skedd. men jag gillar att få veta precis vilket antal steg jag gått, känner mig duktigare så :) Varje kväll när jag möter sambon så deklarerar jag stolt dagens stegsumma, och han är en mycket bra sambo som blir lika imponerad varje kväll. Han är verkligen en stor tillgång nu, jag får jättemycket positiv feedback från honom, han säger varje dag att han är stolt över mig och att jag är duktig. Och han är den första att berätta för mig att det syns att jag gått ner i vikt. Jag hoppas att alla ni andra som också kämpar med vikten har lika bra stöd från era nära och kära!

Fick idag veta att vår VD planerar en lunch för vår avdelning på fredag eftersom han tycker att vi jobbat bra på sistone, jag kom ju undan en affärslunch med nöd och näppe förra veckan. Nu är jag mer nervös, hur tackar jag nej till det här? Funderar på om jag kommer att verka jätteoartig om jag följer med, dricker ramlösa men inte äter något? Vad hade ni gjort? Jag vill till varje pris inte fuska med dieten iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0