Fest

Japp, det är fest på gång, i helgen åker jag och sambon ner till Lund för att gå på min bästa väns 30-årsfest. Det är med väldigt kluvna känslor jag åker ner, det ska bli jättekul, såklart! Men samtidigt är jag jättenervös, dels ska vi bo på hotell = en hotellfrukost att stå emot, också är det ju festen = middag, tårta, snacks och alkohol att motstå. Jag har förvarnat och sagt att jag ska ta med mig soppa, och det var såklart inga problem, klart min bästa vän stöttar mig :) Och egentligen tror jag att jag kommer att klara det fint, men det känns lite som om jag är ute på okänd mark här. Jag brukar alltid tänka: "är det fest så är det", dvs på fester håller man inte igen. Då får man smälla i sig god mat, tårta och godis. Och man får dricka både öl, vin och drinkar. Det är ju fest! Men nu ska jag alltså hålla mitt löfte till mig själv och köra itrim-grejen hela vägen, dvs det är ingen ursäkt att det är fest. Måste peppa mig själv tror jag, vet bara inte riktigt hur. Kompisen som ska ha fest gifte sig i somras och då var jag brudtärna, klänningen satt som ett korvskinn eftersom jag gått upp lite innan bröllopet. Nu sitter samma klänning klockrent, funderar på om det skulle vara bra motivation att ha den på mig på lördag, så att jag blir påmind hela tiden av vad jag åstadkommit så här långt?

Klänningen (när fotot togs minns jag att jag var till hundra procent fokuserad på att hålla in magen så mycket som möjligt):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0