Jag har just blivit tokdissad av en bankma...

img_4912 (MMS)

Jag har just blivit tokdissad av en bankman, skulle hämta upp ett dokument från en affär och han mötte mig med orden: du var väl inte med vid signingen? Jo, sa jag och förklarade att jag är ansvarig för den här affären. Han synade mig  ogillande från topp till tå och sa ganska beskt du kanske var jobbklädd då... Blev ganska ställd, inte så mycket över orden utan den uppenbara otrevligheten. Uppenbart är att han använde sig av härskarteknik, kanske för att banken i fråga slarvat bort ett mycket viktigt dokument som jag nu hämtade upp i efterhand, tre månader efter att affären gjorts klar. Jag tror att han kände sig underlägsen för sitt misstag och valde att förminska mig istället för att be om ursäkt... Ska fortsätta läsa min nya bok om just fenomenet härskartekniker och ta reda på hur jag borde bemött mannen, för jag bara log och ursäktade mig med att jag inte planerat in några bankmöten idag... Elaine Bergqvist har skrivit boken, kolla in hennes blogg! Lägger upp länken dit när jag kommer hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0