itrim dag 4

Idag känns det bra igen, inget illamående och hungerkänslorna är hanterbara. Känner mig stark, motiverad och målmedveten. Jävlar vad bra det här ska gå! Jag ska verkligen lyckas den här gången :) Jag känner det på mig.

En sak de pratade om på gruppträffen igår var att det är bra att berätta för sin omgivning om vad man pysslar med, det har jag inte riktigt gjort ännu. Har berättar för min sambo och några kompisar. På jobbet har jag inte sagt något utan blandar till mina soppor och hoppas på att undvika kommentarer. På mitt jobb är folk väldigt bra på att lägga sig i vad andra äter, de är också ganska bra på att ha åsikter om det. Sånt orkar jag inte riktigt med just nu, sen när jag har lite tydliga resultat att visa upp kan jag berätta om itrim.

En kompis jag berättade för slängde spontant ur sig: "alltså, jag fattar inte vad man ska behöva såna där måltidsersättningar för egentligen? Det är väl bara att äta rätt och träna"...hmmm, jo det är ju "bara" det... Men ärligt talat, om det hade varit sådär "bara", då hade jag ju såklart hellre gjort det. Men jag har glidit in ett beteende där jag inte har någon disciplin och jag ger upp hela tiden, mest för att jag inte tror på mig själv. Så nu gör jag det här, drastiskt med bara måltidsersättningar i tre månader kan tyckas men jag ser flera fördelar:

1, Man har inga val, det är bara ersättningarna som gäller, då kan man inte heller välja fel.
2, Man vänjer sig automatiskt vid mindre portioner, toppen för mig.
3, Man vänjer sig vid att äta fyra mål mat om dagen, regelbundet.
4, Man får lära sig att avstå från saker.
5, Man kommer bort från systemet att unna sig saker (blivit en snöbollseffekt för mig, unnade mig något gott varje dag minst)
6, Snabb viktminskning i början, jättebra för motivationen

Det där är bara vad jag kommer på nu på rak arm. Nu ska jag jobba vidare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0