itrim dag 7

En hel vecka avklarad! Det är ju inte klokt så fort den gick, hoppas resterande elva veckor flyger förbi lika fort :)

Var ute på en långpromenad idag, har inte hittat stegräknaren efter flytten i december så jag får köpa en ny, men till dess knatar jag på och jagar steg i alla fall. Vet ju inte precis hur många det blir men jag får i alla fall in vanan att röra på mig. Var ute i 2,5 timmar idag, gick fram och tillbaka till Coop på Enebyängen, vilken stor affär! Var lite jobbigt att strosa runt i affären, särskilt deras choklad-delikatess-disk var tortyr. Men det gick bra.

Handlade lite svenskt godis som jag ska skicka till en av mina bästa vänner som bor i Australien, handlade lite amerikanskt när jag var i USA också (hon är uppvuxen där, annars gillar man nog inte deras godis!) så nu ska det paketeras lite fint och skickas till andra sidan jordklotet. Botaniserade en del i kryddhyllan också och hittade en del pärlor, Santa Marias Thai- och India-sortiment till exempel. Kycklingsoppan blev fantastisk god med röd thaicurry, och tomatsoppan fungerade fint med tandoorikrydda. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0